Strong

Det närmar sig med stormsteg. Alldeles snart känns det som att det är dags att säga hej då för en stund. Men inte än och förnekelse verkar vara mitt psykes nuvarande försvarsmekanism. Det trivs jag med! Då känner jag mig stark som hulken och 8-9 veckor till första leaven kommer flyga förbi.

Jag hoppas, hoppas, hoppas att det kommer kännas så här pass bra ett par veckor efter att han åkt också. Jag är beredd på att det kommer bli tungt precis när han åker och närmsta tiden efter, men sen ska jag se fram emot det där som beskrivs av andra, när känslorna stabiliserar sig och man kommer in i sin egen vardagslunk.

Vi har haft en mysig vecka, han har varit hemma och jag har jobbat som vanligt. Helgen ägnade vi åt varandra med lite vin. Jag gillart, känner mig stark och har en arbetsvecka kvar till en helt ledig vecka tillsammans.

Hoppas ni andra känner er minst lika starka!

Kommentarer
Postat av: Madde

Helt rätt inställning!

Njut veckan ni är lediga tillsammans. Fyll den med kärlek och energi. Efteråt lever man på energin av de glada lyckliga dagarna man fick in i det sista. Försök att inte låta tankarna ta över, utan vara "här och nu". Det hjälpte mig när min andra hälft åkte för ett halvår sedan.



Vill du ha kontakt. Bara hör av dig!



Stor kram

2012-05-07 @ 20:21:11
Postat av: sofia

Jag har gärna kontakt, men hur når jag dig?:)

2012-05-07 @ 20:31:26
URL: http://bakomsoldaten.blogg.se/
Postat av: Madde

Vad kul! I rutan ovanför kommentarsfältet skriver jag in min mailadress. Kan du se den? Isåfall, maila mig :)

Kram!

2012-05-08 @ 11:24:16
Postat av: Sofia

Din e-post publiceras inte, maila mig på [email protected] :)

2012-05-08 @ 22:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback