Tiden rullar på

Jag blir glad av att läsa bloggar där soldaterna snart kommer hem på leave, att de är inne på andra leaven och att det snart är slut för deras del på missionerna.

Samtidigt blir jag stressad och lite ledsen. När deras leave är slut är det dags för Tobias... Tiden rusar fram, det är snart vår och framåt sommaren är det dags. Hujedamej.

Fram tills dess är det en massa övningar och tester som ska genomföras, så vi ses inte mycket. Men vi ska snart ha 2 veckor ledigt tillsammans och åka på spa däremellan, så vi kommer hitta tid för varandra också.

Men snart är det dags...

Kommentarer
Postat av: S

Svar: Hej själv! Jag tror det beror mycket på vilken befattning soldaten har hur mycket leavearna förändras. Det finns ju alltid en chans, dock tror jag att den är rätt liten. Sen har vi inte bokat resan än, det blir något slags sista-minuten grej. Så även om leaven flyttas så kommer det nog lösa sig i slutändan. Jag har lärt mig den svåra vägen att det inte går att lita på datum och beslut från försvarsmakten så jag har inga förhoppningar. Det gör det hela lite lättare. Ett tips :)



2 veckor ledigt låter för övrigt väldigt trevligt. Njut ordentligt av det och samla på dig massor med kärlek som du kan plocka fram sen när dagarna känns långa och ensamna. Kram!

2012-03-14 @ 00:31:39
URL: http://thearmywife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback