Kommunikation, hur?

Även om Tobias inte har varit utomlands än så kräver ju jobbet ändå att han är långt hemifrån från nordligaste Sverige till skåne. Vi ringer till varandra varje kväll och det är underbart att få prata med honom, höra rösten och prata om dagen osv. SMS är inte att underskatta, bara hålla kontakten är bra för oss. Jag känner mig mycket mer ensam om vi inte hörs av på något sätt under några dagar.

När han var på utbildning ca 100 mil hemifrån hade han med sig sin nya laptop med inbyggd webcam. Perfekt tyckte jag, då kan jag ju se honom fast han inte är hemma.

Jag hade inte räknat med hur jobbigt det skulle vara att se honom men ändå inte kunna pussa honom. Han var bara centimeter ifrån mig om jag ville, ändå var det omöjligt att röra honom. Vilken frustration!

Så om jag tycker det är jobbigt när han är hemma, på en ofarlig övning inom gränserna så vill jag inte ens tänka på hur det känns att se honom i webcam när han är på utlandstjänstgöring. Eller så är det precis det man behöver, även om det är jobbigt, att få se honom och se att han lever och har alla delar i behåll.

Någon som testat som fått något favoritsätt att hålla kommunikationen igång?

Kommentarer
Postat av: G

Hej! Min sambo drar snart iväg på mission och det enklaste sättet vi har kommit fram till är att skicka sms och mms. Jag orkar inte vänta på samtal hela tiden, måste få slappna av och då funkar sms bättre...hoppas ni hittar en lösning!

2011-05-19 @ 08:27:01
Postat av: Elin

Lite så har jag också funderat, om det är bra med nåt som jag kan kolla när jag har tid och nåt han kan skicka när han får några minuter över, ibland är det ju svårt att få till att båda har tid för telefonsamtal.

2011-05-19 @ 20:22:20
URL: http://bakomsoldaten.blogg.se/
Postat av: Rebecha

Min kille är jätte dålig på det där med kommunikation, han har inte det behovet i sig säger han..jätte kul att höra som flickvän att han inte vill ringa. Undrar hur det blir den dagen han åker på utlandstjänst, fast då kommer han nog själv vilja prata med mig. Får hoppas på det bästa i alla fall ^^

2011-06-08 @ 22:01:47
URL: http://queenofweirdness.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback