Hej och välkommen!

Det här är en blogg som kommer handla om mig och hur jag lever som sambo med en militär. Det kommer inte finnas en massa bilder eller fullständiga namn, exakta datum eller befattningar inom militären. Detta på grund av försvarsmaktens sekretess där det ska hållas så anonymt som möjligt med tanke på soldaternas och anhörigas säkerhet vid utlandsuppdrag.

Det jag kommer presentera här är påhittade namn med en ungefärlig ålder och var ungefär i Sverige vi bor. Mest för att det är skittråkigt att blogga utan att ha ett namn för er som läser, och för att det ska finnas någon slags substans i det hela. Så nedan följer en väldigt kort presentation om mig.

Namn: Sofia
Bor: Mellansverige
Ålder: Mellan 20-30
Civilstatus: Sambo med Tobias
Övrigt: På fritiden gör jag det de flesta verkar göra; umgås med vänner, tränar och gör det som faller mig in för dagen. Planerar gärna en massa, som jag skjuter upp eller ändrar på för att jag helt enkelt inte känner för det idag.
Min sambo och jag: Jag är en typisk planerare som vill ha allt uppskrivet i almanackan, även självklara saker som jag vet att jag kommer ihåg ändå. Mitt behov av planering har minskat något sedan jag träffade min sambo som är en typisk improvisatör som planerar lite löst och lite stort, sånt som jag inte ens kallar planer. Han tar det lugnt och hetsar inte upp sig, vilket har utvecklat mig mycket.
I övrigt är vi ganska lika med samma grundvärderingar, vi är båda lugna personer med fötterna på jorden som anser att grunden i ett förhållande är något så klyschigt som empati. Vår filosofi är att om man förstår den andre och dennes tankesätt kan man även acceptera de val som görs och komma överens på ett helt annat plan.


Det här var en kort presentation, ni kommer få veta mer både om oss och mitt liv bakom soldaten, hur jag ser på min roll som den stöttande flickvännen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback