Update

Blev påmind om att jag inte uppdaterat bloggen på ett tag. Det är helt enkelt så att jag har haft fullt upp och inte spenderat särskilt mycket tid vid datorn. Jag har det fortfarande bra, självklart saknar jag honom hela tiden men inte så väldigt mycket mer än jag är van att göra när han varit borta längre än en vecka här i Sverige. I morgon har vi klarat 3 veckor. Nästan halvtid till första leaven.

Men det är som jag trott sådana här småsaker som stör mig - som att jag inte kan prata med honom om när jag vill och behöver det, utan får försöka komma ihåg att ta upp det när han ringer. Som tur är så ringer han relativt ofta, så att vi ändå slipper redogöra för över en veckas händelser i samma samtal, och jag mailar nästan varje dag. Det är lite sämre med responsen på mailen men det känns ändå bra att kunna maila och förmedla sig på något mer sätt än när han ringer.

Jag har sett till nu att boka in något varje helg fram till leaven, inte några stora planer men något varje helg så att jag slipper sitta hemma själv och bara ha mig själv att fundera på. För då kommer jag sakna, massor. Då kommer helgerna kännas sådär tomma som jag inte vill ha dem. Utan min älskling. Därför har jag planerat in en utgång eller en träff med en kompis eller något varje helg, så att det blir något mer men ändå inte allting spikat så att jag inte har något utrymme för egentid.

Nu vill jag att det ska bli leave, semester och att vi snart kan säga att det börjar närma sig definitiv hemresa. Men det är ett tag kvar tills dess, så jag fokuserar på att det snart är halvtid på första perioden. Snart.

Kommentarer
Postat av: M

Hej!

Jag tror att du gör helt rätt som planerar in saker att göra så att du slipper vara ensam och börja grubbla allt för mycket.



Jag är ensam måndag-fredag, min soldat kommer hem på helgerna (än så länge). Jag planerar också in saker så att jag slipper känna mig så ensam ;)



Så skönt att börja räkna ner till första leaven!



/ M

2012-06-12 @ 13:44:33
Postat av: bakomsoldaten

Hej!



Jag var ju ensam veckodagarna förut så för mig är ju egentligen helgerna skillnaden, veckodagarna har jag sedan innan redan fullspäckade :) Jag tror det är skönt på ett sätt när de åker att vara van att leva "ensam" på veckodagarna, skillnaden blir nog mindre dramatisk då än om man bor ihop även under veckorna.



Passa på att njut av helgerna men glöm inte bort dig själv :)



2012-06-12 @ 22:22:50
Postat av: M

Kloka ord! Idag ska jag faktiskt unna mig en halv dag hos min frisör för att sedan gå och shoppa lite på stan i lugnt och ro medan min kära mor har tagit semester för att vara barnvakt åt min Flicka. Jag är föräldraledig just nu.



Jag tror också att det är bra att vara van vid att vara ensam, dock kan jag känna oro inför HEMKOMSTEN. Hur kommer det att "dela" hemmet med en annan vuxen människa igen? Jag skapar ju mina rutiner nu... Hur känner du inför det?



/M

2012-06-13 @ 07:59:01
Postat av: bakomsoldaten

Skönt med lite egentid :) Är det ert gemensamma barn? Jag vet inte hur det blir med hemkomsten, men vi är ju vana att ställa om eftersom han veckopendlat och ibland är ledig hela veckor när jag jobbar. Vi får se hur det funkar :)

2012-06-13 @ 17:59:36
URL: http://bakomsoldaten.blogg.se/
Postat av: M

Ja det är vårt gemensamma barn :)

2012-06-13 @ 21:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback